söndag 6 februari 2011

En bra vecka på många vis!

Så var jag tillbaka för att skriva några rader igen då.
Detta har varit en vecka i sportens tecken känns det som. Och en mycket, mycket positiv sådan. Brynäs "mardrömsvecka" slutade med tre vinster och full pott på 9 poäng. Det var mycket oväntat men enormt jävla skönt! Hemmaseger mot modo i tisdags, som var en kämpar insats. Kan inte skryta med något bländande spel direkt, men en vinst är allt som räknas och att vinna utan att spela bra är verkligen ett styrkebesked! Sen var det dags för den alltid på förhand svåra matchen borta mot frölunda. Även där var spelet inte hundra över tre perioder men en 3a även där gjorde att man inte hade allt för stora krav på lördagens match mot djurgårn. Där låg fokus mer på vad som skulle ske på läktarplats... Men jag har absolut ingenting att klaga på där heller. Varken på plan eller på läktarn. En nästintill fullsatt hall och en feststämning utan dess like gjorde att lördagens 3poängare blev lite extra trevlig!
Nu är det uppehåll och det kunde väl knappast komma mer olägligt. Har ju inte så bra erfarenhet från tidigare landslagsuppehåll under säsongen så man känner sig lite orolig. Men jag hoppas att den känslan är helt fel! Men vi lämnar iaf till uppehåll på en femte plats vilket käns grymt skönt!! För övrigt är det precis den placering jag tippade på att Brynäs skulle knipa när säsongen avslutas, före säsongen, men jag hoppas såklart på den fjärde!!
Lyckades även klämma in en bandy-match i onsdags. Hade ju köpt biljetter till mor å far i julklapp och självklart följde vi med. :-) Blev inte direkt en spännande match då SAIK redan i paus ledde med 6-0 mot byn. Slutresultatet blev dock 9-4 och jag klagar ju inte direkt när de blir mycket mål :-) Det var i alla fall mycket trevligt, och förhoppningsvis vill de följa med igen nån gång.
Så har jag tappat alla sportointresserade läsare ;-)
Nu är jag precis hemkommen från en fika hos Lindgrens. På tok för sällan man träffas nu för tiden, men alltid lika trevligt! Tycker de är bra att Björn får utöva sina bakningskunskaper lite granna ibland, nu när han inte jobbar som bagare längre ;-) Tack å bock!

Hälsorapport
Denna vecka började kanske inte lysande. Ingen träning måndag, tisdag eller onsdag. Vad jag sysslade med då vet jag inte riktigt. Men avslutade starkt med cykel torsdag, fredag, lördag och idag. Plus att det blev promenad till och från fam. Lindgren idag 2*45min. Så på de stora hela får man väl ändå vara nöjd. ´Men nu funderar jag starkt på att börja masa mig ner på gymmet igen. Borde ju komma i träningskläderna snart ;-)
Maten har jag skött bra tycker jag. Enda riktiga snedsteget var väl dagens bakverk som Björn bjöd på. Men det känns inte så farligt ändå.
Stressen ökar för varje dag nu, jag får inte någon ordning på saker å ting känns det som. Mest är det skolan som spökar, jag vill så mycket men det händer inte mycke :-(. Vet inte riktigt hur jag ska komma till rätta med de, men nånting måste hända!
Så till den avslutande invägningen. Efter 4 raka veckor med minus resultat på vågen börjar det verkligen närma sig en motgång. Så nervositeten var stor när jag entrade vågen i eftermiddag. Så jag blundade, väntade... Väntade... Och poff så hade man rasat ytterligare 1,2 kg!! Åååå så gla jag blev!! nu är det alltså -7,2 på 5 veckor! Så förbannat jävla skönt!!!
Får jobba ännu hårdare denna vecka för att fortsätta rasa även nästa vecka... Håll tummarna nu!!
Kraam så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar