söndag 20 februari 2011

Så var det ännu en gång dags att sammanfatta veckan som gått.
Äntligen var det dags för hockey igen! Dock startade inte de speciellt bra, med en mindre underhållande match mot linköping i torsdags. Förlust med 1-0, och jag började fundera på vad det var jag längtat efter så mycke den senaste veckan. Men i lördags såg det lite bättre ut då man vände 2-0 underläge till vinst efter straffar. 2 mycket värdefulla poäng i kampen om slutspel. Skönt!
I onsdags var vi ut å käkade med jobbet för att fira av våran Eva som om en vecka går i pension. De var mycke trevligt att göra nått utanför jobbet för en gångsskull måste jag säga. Efter de var de bara att åka raka vägen hem å slänga sig framför tvn för att bevittna Arsenals kamp i CL. Barcelona stod för motståndet å jag var lite smånervös innan å de fick jag snabbt känna av varför då Barca tog ledningen med 1-0, men Arsenal kämpade på bra och vände underläget till vinst med 2-0!!! De var verkligen nödvändigt inför returmötet i Barca om ett par veckor. Nerverna börjar redan spöka :-)
En fika med Linnea hanns det med i tisdags också, då herrn i husen åkte iväg å bodde på hotell å mådde bra ett dygn. Men jag hade det nog minst lika trevligt hos Linnea och Lova! Å sjävlklart vägrade lillan att sova innan jag åkte hem, vid halv tio tiden. Söötnos!

Så till veckans hälsokoll
Den här veckan har det inte blivit nån träning alls hemma. Har verkligen tröttnat på den här cykeln här hemma nu. Så de blev gym mån,tis,fre,lör och söndag. Två dagars vila blev det och de tyckte jag att jag förtjänade. Orkade bara inte släpa mig iväg i torsdags, var såå trött! Och i onsdags fanss det ingen tid. Blev ju både en träff på högskolan och sen middag på charlys så då blev det bara onyttigheter och ingen träning. Annars har jag hållt kosten rätt bra den här veckan och träningen kan man inte klaga på. Sömnen däremot har varit katastrofal. Sent varje kväll har gjort att hela veckan blivit lite småjobbig. Så hur har det nu påverkat vågens resultat??
Inte negativt denna vecka heller :-) - 0,7 dvs -9kg sen nyår. Fortfarande går allt över förväntan. Och jag blir mer å mer nervöd för vågen för varje vecka som går... Snart måste de ju ta stopp, eller?? Den som lever får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar