söndag 27 februari 2011

Livet har nu tuffat på ännu en vecka och det är bara som passagerare att hänga med så gott det går. Har haft en pensionsavtackning denna vecka, och jag kände mig bra sugen på att bli pensionär jag med! Tänk va härligt. Pensionär vid 27års ålder, vore inte helt fel de inte! Inte för att jag vet vad jag skulle göra istället, men nånting borde man väl hitta på.
Men nu är det inte så det ser ut i världen utan de är bara att bita ihop och jobba vidare X-antal år till...
Veckan som gått har väl inte varit så spännande direkt. Tre hockeymatcher, varav man gärna glömmer två av dessa. Men Brynäs är nu i alla fall klara för slutspel och ska man ha nån chans där, är det dags att börja röra på påkarna rätt rejält! Lite jobbigt att säsongen snart är slut.. Vad ska man hitta på sen då?? Tänk att man känner samma tomhet varje år, ändå lyckas man på något underligt vis överleva sommaren :-) Är väl en del festivaler att se framemot, alltid något :-)
I fredags var vi iväg å käkade med Danne, Lisa, Jögga å Tilla. Var in på Harrys å åt och senare på kvällen spelade Storyteller deras återföreningsgig. Mycket trevlig fredag. Men tröttheten brukar komma ikapp en sådär efter en veckans jobb och tidiga mornar. Så vid strax efter tolv bar det iväg hemåt. Hade ju ännu en gång uppdraget att vara fyllechaffis så att vara nykter gjorde ju inte de hela lättare ;-)
Sanningen var väl kanske mer så att jag själv valde att köra istället för att öla. Anledningen till de är en mycket otrevlig omtenta som ligger och ruvar i morgon bitti. Har verkligen ingen bra magkänsla inför den :-( Men men, jag lär väl ge den ett försök i alla fall!

Hälsorapport
Denna vecka har varit under all kritik. Antalet träningstimmar har varit alldeles för få för att jag ska vara nöjd. Har bara blivit ca 3-3,5 timmar totalt denna vecka och det är mycket lägre än vad jag lyckats mäkta med de senaste veckorna. Och nu efter fredagen så har jag åkt på någon dum förkylning också som gör det hela mer jobbigt. Hoppas verkligen den ger med sig fort nu, så jag kan komma igång på allvar så fort som möjligt.
För nu börjar jag känna att kilona börjar kinka sig lite och inte försvinner så lätt längre. Dock fick jag ett minus resultat även denna vecka, vilket jag inte alls räknat med. Så denna veckas -0,4kg känner jag mig, konstigt nog, mycket nöjd med! Totalt nu - 9,4kg. Siktar på att gå ner ytterligare 0,6 till nästa vecka så jag får spräcka 10-gränsen. Skulle kännas underbart!

Men nu är de strax dags för Solsidan och Time Out innan det är dags att sova sig några timmar för att vara pigg till tentan i morgon... Håll tummarna nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar