söndag 30 januari 2011

Slutet på Vecka 4

Så var man tillbaka här igen då.
Denna vecka har bjudit på lite av varje. De har blitt en del jobb en del plugg och en del hockey. Inget överraskande alltså.
Fick iofs reda på ett tentaresultat från Marknadsföringskursen som jag blev väldigt, VÄLDIGT nöjd över. Jag var rätt övertygad över att jag skulle klara kursen, men resultatet var över förväntan. Det känns riktigt bra. Samtidigt fick vi lösningsförslagen på tenta nr 2, och där känns det inte riktigt lika bra. Är nog rädd för en omtenta där, men de visar sig väl så småningom. Nu har jag nya kurser att koncentrera mig på, så jag lämnar den tills vidare.
Hockeyn har väl fortsatt som vanligt. aik i tisdags, där man på papperet borde vunnit, där blev de bara en pinne. Sen väntade fbk på bortaplan, vilket i flera år varit en extremt svår nöt för Brynäs att knäcka, där kamma man hem storkovan! Och i gårdagens match mot hv blev de en straffseger (första av 7 straffavgöranden denna säsong) Så, vårt kära Brynäs fortsätter att imponera mot topplagen men tappa poäng mot lagen under i tabellen. Kommer man bara till slutspel på de viset har man ju faktiskt en fördel där. Då gäller det ju att slå topp4. Men då gäller det att hålla minst 4 lag bakomsig också... Känner mig lite orolig faktiskt.
Kommande vecka är det modo, frölunda och djurgårn som gäller. Alltså, tre tuffa, viktiga matcher... känner mig lite orolig... Jaja, dumt att spekulera mer i de nu. En match i taget.

Efter gårdagens match hängde vi med Nordström och Kryddan till BA för några öl vilket var sjukt kul! Var längesedan jag skrattade så mycke måste jag säga. Hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa gång. Och jag var till och med nykter ;-). Så man har nu fixat första kvällen som fyllechaffis. Och de var jag rejält nöjd över idag måste jag säga :-)

Har precis haft Danne & Lisa med familj här på lite tacos och söndagsmys. Trevligt att få lite besök här för en gångsskull. Bra att man får lite städat på samma gång, välbehövligt om man säger så :-)

Hälsorapport
Denna vecka har jag äntligen börjat komma igång med motionerandet igen. Känns verkligen skönt. Har blivit 4 pass på cykeln och det får klassas som godkänt. Törs inte gå ut för hårt, för då blir jag väl sjuk igen...
Maten har gått bättre denna vecka. Jag har fått tillbaka en del aptit men tydligen krympt min stackars magsäck (vilket är bra) så jag har verkligen minskat på portionerna. Inge större onyttigheter alls. Duktig flicka! :-)
Och så till dagens invägning. Förväntningarna efter förra veckans enorma resultat var väl knappast skyhöga. Jag hade förväntat mig ett bakslag. Så vad blev då resultatet??
Jo MINUS 1,1kg!!
Japp, jag fortsätter tappa kilon vilket känns ENORMT skönt!! Hur det går till vet jag inte riktigt :-) Men jag hoppas det fortsätter såhär ett par veckor till. Så på 4 veckor har jag nu tappat 6kg!!! Sjukt nöjd så långt måste jag säga!!
De är sånthär som får en att kämpa vidare en vecka till.

Nä, nu blir de att slöa till lite innan det är dags för skönhetssömnen och en ny arbetsvecka!

Kraam på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar